• Kozakken Boys - HHC Hardenberg (2-4).
• Kozakken Boys - HHC Hardenberg (2-4). Foto: Teus Admiraal
update

Kozakken Boys op eigen veld lelijk onderuit tegen HHC Hardenberg

WERKENDAM • Kozakken Boys ging na de goede serie in de afgelopen wedstrijden zaterdag lelijk onderuit tegen HHC Hardenberg.

Met name voor de rust kwam Kozakken Boys totaal niet uit de verf. Al na vijf minuten ging het lelijk mis bij een bal van de keeper Richard Arends op Jeffrey van Nuland, die met drie man in zijn rug stond. HHC Hardenberg profiteerde met de 0-1. Rond het half uur ging het weer mis na balverlies op het middenveld. Een speler van HHC Hardenberg kon vrij doorlopen voor de 0-2.

Na de rust kwam de vaart er pas in bij Kozakken Boys met een wissel, waarbij Don Bolsius in het veld kwam voor Mark Veenhoven. Op aangeven van Roystone Drenthe zorgde Tyrone Conraads voor de aansluitende 1-2. Het werd ook 2-2, nadat Drenthe de bal voor zijn voeten kreeg en raak schoot.

In de slotfase werd een fout van Quentin Jakoba de thuisploeg echter fataal. Prompt scoorde HHC Hardenberg de 2-3. Kozakken Boys gaf nog even alles om een nederlaag te voorkomen, maar het bleef bij een inzet van Kay Tejan, die er onderkant lat weer uit kwam. In de blessuretijd dikte HCC Hardenberg de pijn nog wat aan met de 2-4.

Persoonlijke fouten
"We hebben het zelf verknald", moest trainer Rick Adjei beamen, die er een slecht gevoel over had. "Het was heel simpel met drie persoonlijke fouten met drie treffers. Dat gebeurde al bij de 0-1 en bij de 0-2 laten we iemand zomaar doorlopen. En de derde treffer van HCC Hardenburg was ook door een persoonlijke fout. Daar is op dit niveau niet tegenaan te voetballen."

• Kozakken Boys - HHC Hardenberg (2-4).