• De Alblas - Schelluinen (4-2).
• De Alblas - Schelluinen (4-2). Richard van Hoek Fotografie

De Alblas opgelucht, Schelluinen lijdt pijn

OUD-ALBLAS • De Alblas-trainer John den Dunnen gaat met een aanmerkelijk prettiger gevoel de winterstop in dan zijn Schelluinense collega Philip den Haan. De 4-2 overwinning van De Alblas heeft daar alles mee te maken.

"Vooraf wisten we dat dit een wedstrijd was die we móesten winnen om enige aansluiting met de middenmoot te krijgen", stelde Den Dunnen vast. "Maar je kunt dat soort dingen wel roepen, garantie op een driepunter heb je niet. Ik ben opgelucht dat we het uiteindelijk hebben gered."

Met dank aan Richard van den Berg, die drie keer scoorde namens de thuisploeg (waarvan tweemaal uit een strafschop). De vierde Oud-Alblasser goal kwam van de voet van Stefan Toom.

Barre dag
Het was Schelluinen dat tot twee keer toe op voorsprong kwam op sportpark Souburgh. Fadelme Olonga scoorde in de 29e minuut de 0-1. Niels de Koter tekende de 1-2 aan.

Dat Schelluinen desondanks niet wist te winnen had alles te maken met vier verdedigingsfouten en even zo vele tegentreffers. "Dit was in alle opzichten een barre dag", baalde Philip den Haan.