Laat 2-2 gelijkspel voor Tricht

TRICHT – Tricht pakte zaterdag in de tweede klasse thuis tegen het sterke Wieldrecht vlak voor tijd nog een punt via een 2-2 gelijkspel. Rani Abouna scoorde die late gelijkmaker. Tricht blijft met nu zes punten hekkensluiter maar zeker Sleeuwijk en GJS zijn in de onderste regionen nog binnen bereik.

Wegens vakantie van hoofdtrainer Marcel van Steenis zat ditmaal Jeroen Brouwer, de trainer van de oudste Tricht-jeugd, bij het eerste elftal als coach op de bank.Voor rust ging het spel redelijk gelijkop. Wieldrecht was wel iets beter en kreeg vijf minuten voor rust een omstreden penalty na een ingreep van voorstopper Luuk Monker. Scheidsrechter P. van der Zwan Sr. uit Hei- en Boeicop wees naar de stip. De Dordtse strafschop werd door Trichts keeper Lukas Grizell echter knap uit de hoek gedoken.

Goals in tweede helft
Ook na de thee bleven goals lang uit. Halfweg de tweede helft nam Tricht zelfs met 1-0 de leiding. Na inleidend werk van Ramon van Soelen tikte Marijn Bransen de bal goed binnen; al zijn achtste competitiegoal: 1-0. Lang wist Tricht deze kostbare voorsprong echter niet vast te houden. Bij een Dordtse corner stonden twee man van de gasten vrij en kon Wieldrecht simpel tot 1-1 langszij komen. Amper drie minuten later werd het zelfs al 1-2. Na een klutsbal recht door het midden van de Trichtse defensie redde de goed op dreef zijnde keeper Lukas Grizell eerst nog maar in de rebound was het alsnog raak: 1-2. Het slotoffensief van Tricht leverde diep in de blessuretijd nog succes op. Na een hoekschop belandde de bal weer in de kluts en ditmaal was het de mee opgerukte Tricht-verdediger Rani Abouna die scoorde: 2-2. Komende zaterdag speelt Tricht voor de districtsbeker thuis tegen het tweede elftal van het sterke Nuenen.