GJS niet opgewassen tegen Wilhelmina'26

WIJK EN AALBURG - Beide teams hadden vorige week in een vriendschappelijke wedstrijd een slechte generale. Wilhelmima'26 verloor met 8-2 van Nivo Sparta en GJS met 5-2 van GRC'14. De thuisclub had zich het beste hersteld van de nederlaag van vorige week en won over de gehele wedstrijd gezien verdiend met 3-2.

GJS begon goed en probeerde de thuisclub vast te zetten. Dat was helaas maar van korte duur en in de achtste minuut ging een de bal uit een corner over de handen van keeper Bart van Schaften heen en bij de tweede paal kon Samuel Hartgers volkomen vrijstaand binnen koppen. Direct daarna zette Remco de Bruijn met een slim passje Stef Kamp vrij voor de keeper en hij schoot beheerst de 1-1 binnen.

Het spel golfde even heen en weer. Eerst liet Bart van Schaften een hard afstandsschot los, maar hij herstelde zich op tijd en uit de volgende aanval schoot Stef Kamp naast. In de 18e minuut kwam de thuisclub opnieuw uit een corner op voorsprong. Bart van Schaften tikte de bal in eerste instantie weg, maar uiteindelijk kon Dilan van Son in een wirwar van spelers de 2-1 binnen koppen. Corners bleven gevaarlijk, maar soms met kunst- en vliegwerk konden doelpunten worden voorkomen. Ruststand 2-1.

Na rust werd het spel er van beide kanten niet beter op. De thuisclub werd wat sterker, maar echt druk kreeg keeper Bart van Schaften het niet. In de 65e minuut probeerde hij uitlopend de bal te bemachtigen met een sliding, maar hij raakte daarbij ook de man. Uit de toegekende strafschop bracht Tim de Laat de stand op 3-1.

In de laatste minuut schoof Rowan van der Wal de bal vanaf de achterlijn voor het doel waar Rob van den Boom de 3-2 binnen schoot. In de extra tijd werd Rowan van der Wal nog onderuit gehaald in het strafschopgebied, maar scheidsrechter Roel Kenson die er bovenop stond, liet doorpelen net zoals hij in de eerste helft had gedaan toen Nordin el Hassani door een licht duwtje in de rug op de grond belandde.

Volgende week speelt GJS om 15.00 uur thuis tegen Woudrichem.

(Verslag: GJS)