Wonderlijk doelpunt vanaf 45 meter beslist spraakmakend treffen tussen BVV en RKVSC

DEN BOSCH • RKVSC won naast stadion De Vliert knap met 3-1 bij het ooit zo grote BVV. Voor trainer Marco van Loon gaf de winst bij de club waar bijna een leven lang zijn hart lag, een heerlijk gevoel.

De ploeg uit Velddriel overleefde in de beginfase wat hachelijke momenten maar haalde met 0-0 de rust. Direct na de hervatting overliep RKVSC de thuisclub en door een doelpunt van Jimmy Floor en Johnny de Nies was het snel 0-2. BVV kwam nog even terug in de wedstrijd met de 1-2. RKVSC, dat collectief ijzersterk was, kwam een kwartier voor het einde door een wonderlijk doelpunt van 45 meter afstand van Cas Lobregt op 1-3. Het duel was beslist. Zondag komt koploper DVG op bezoek bij RKVSC, dat na de winst in Den Bosch keurig op een gedeelde vierde plaats staat.