Heukelum verliest bij Dongen en staat laatste; rood voor trainer Ton Delfgou

DONGEN • Heukelum leed een doelpuntrijke nederlaag in Dongen. De ploeg van Ton Delfgou kwam na een 4-1 achterstand terug tot 4-3, maar ging er alsnog met 6-3 vanaf.

Binnen 25 minuten was het al 3-0 voor de thuisploeg, waarna Lars van Honk de 3-1 maakte. Dongen maakt vervolgens 4-1, maar Menno Dekker bepaalde de ruststand op 4-2. Tien minuten na de pauze maakte Tim Schwebke vanaf de stip de 4-3, waarmee Heukelum toch weer hoop kreeg op een resultaat. De thuisploeg scoorde echter nog twee keer, waardoor Heukelum toch weer verloor.

Rode kaart
Heukelum-trainer Delfgou zag zijn ploeg niet voor het eerst dit seizoen al vroeg meerdere goals weggeven. “En dan loop je natuurlijk achter de feiten aan”, aldus Delfgou, die zelf in de tweede helft met twee gele kaarten moest vertrekken. “Er waren op een gegeven moment twaalf gele kaarten getrokken, terwijl er nauwelijks iets was gebeurd. Daar heb ik onder andere wat van gezegd.”

“We hadden ook zomaar nog terug kunnen komen”, meldde hij verder nog over de wedstrijd. “We hebben er alles aan gedaan en voetballend waren we ook niet veel minder. Die drie vroege tegengoals nekken je uiteindelijk.”