• SVW - Roda Boys (3-1).
• SVW - Roda Boys (3-1). Foto: Gerald van Zanten
met korte video’s

SVW gooit concept om en stuurt koploper Roda Boys/Bommelerwaard met nederlaag naar huis

Wedstrijdverslagen Fotoseries 3.241 keer gelezen

GORINCHEM • SVW zette de zonder overtuiging spelende koploper Roda Boys/Bommelerwaard achteloos met 3-1 aan de kant. De gasten uit Aalst zagen de beide concurrenten Theole en Nivo Sparta tegen elkaar gelijkspelen en blijven dus wel koploper. SVW staat door deze winstpartij weer boven de fatale streep.

Wat een opluchting in het SVW-kamp, waar men zich na een serie mindere resultaten terecht zorgen ging maken. De ambitieuze tweedeklasser wil volgend seizoen stappen zetten om in elk geval een degelijke tweedeklasser te worden en op termijn misschien nog wel een stapje hogerop te gaan. Koploper Roda Boys/Bommelerwaard heeft de promotie naar de eerste klasse in eigen hand, maar het programma met Achilles’29, Nivo Sparta en GRC 14 is lastig.

Verdiend gewonnen

SVW-trainer Roël Liefden: “Deze wedstrijd hebben wij wel verdiend gewonnen, hoor. Daar is geen twijfel over.”

SVW kwam met behulp van Rick van den Broek na 52 minuten op voorsprong. Hij passeerde zijn eigen doelman, 1-0.

SVW speelde duidelijk compacter dan in de vorige wedstrijden en counterde door doelpunten van Denzel Libretto en Patrick Zwart naar een 3-0 voorsprong. Roda Boys kwam door een benutte strafschop, van natuurlijk Nils Loef, nog op 3-1.

Het was niet goed genoeg nadat wij vanaf eind november geen wedstrijd meer verloren hadden “Het was onze dag niet vandaag”, reageerde Roda Boys-trainer Piet de Kruif gelaten. “Het was niet goed genoeg nadat wij vanaf eind november geen wedstrijd meer verloren hadden.”

• SVW - Roda Boys (3-1).