Wonderlijke seizoen van SV Meerkerk duurt nog even voort regio-voetbal.nl

Wonderlijke seizoen van SV Meerkerk duurt nog even voort

[{"fid":"64993","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg"},"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"wysiwyg"}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"3"}}]

HEI- EN BOEICOP – Het wonderlijke seizoen van sv Meerkerk duurt nog even voort. In een sterke eindsprint speelde de ploeg zich veilig in de 3e klasse C én pakte het de derde periodetitel. In de nacompetitie werd buurman HSSC’61 na verlenging geklopt: 0-1.

Voor sv Meerkerk wacht nu de volgende ronde tegen GDC, dat tweedeklasser Brederodes versloeg. Meerkerk-trainer Gerrie Schaap had genoten van de ambiance. “Hier doe je het natuurlijk allemaal voor. Toen we hier aankwamen zagen we een prachtige grasmat liggen. Er is veel publiek, het is een derby. En met vuurwerk start de wedstrijd dan ook prachtig. En dat we winnen maakt het natuurlijk alleen maar nóg mooier.”

Er bestond geen twijfel over of de zege van Meerkerk verdiend was. Maar het ging in het warme weer niet van een leien dakje. De openingsfase was voor de thuisploeg en toen had Meerkerk ook zomaar op achterstand kunnen komen. Toen die treffer uitbleef, namen de gasten de wedstrijd in handen. De meeste dreiging kwam van Meerkerk, al kreeg ook HSSC’61, dat zijn niveau van dit seizoen niet haalde, nog een aantal aardige kansen.

[[{"fid":"64951","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(Jeroen de Bruin - DBRN Fotografie)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(Jeroen de Bruin - DBRN Fotografie)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"(Jeroen de Bruin - DBRN Fotografie)","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"1"}}]]

Invallers
Een doelpunt bleef echter heel lang uit. Na negentig minuten stond het nog 0-0, waardoor de toch al slopende wedstrijd nog een halfuur langer duurde. Daarin waren het twee invallers die het verschil maakten. Na voorbereidend werd van Sander Slomp stond Dick Kooijman, om tactische redenen buiten de basis gebleven, op de juiste plek om te scoren. De thuisploeg bleek daarna niet bij machte om de wedstrijd nog om te draaien en dus gaat sv Meerkerk een ronde verder.

“Heerlijk om in zo’n zware wedstrijd toch nog een doelpunt te maken”, genoot matchwinner Kooijman na afloop. “Ik was niet blij dat ik op de bank moest beginnen en dan is het natuurlijk helemaal lekker om het enige doelpunt te maken.”

Kooijman wist dat HSSC’61 als favoriet aan de wedstrijd begon. “Zij hebben tot de laatste dag om de titel gespeeld en wij zijn negende geworden. Wij hadden niets te verliezen. En zo gaan we ook naar de wedstrijd tegen GDC. Dat wordt weer een mooie pot.”

[[{"fid":"64953","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(Jeroen de Bruin - DBRN Fotografie)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(Jeroen de Bruin - DBRN Fotografie)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"(Jeroen de Bruin - DBRN Fotografie)","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"2"}}]]

Stilstand
“We hebben het tactisch iets anders neergezet vandaag”, legde Schaap uit. “Niet om ons aan te passen, maar om hun tot stilstand te brengen. Dat is goed gelukt. In het begin hadden we het moeilijk, maar daarna kwamen we goed in de wedstrijd. Dan moet je natuurlijk nog wel zorgen dat je zo’n wedstrijd wint. Dat is gelukt. Nu gaan we richting GDC. Die zijn net als wij na de winter ook goed in vorm. We kijken ernaar uit. Dit is leuk.”

[[{"fid":"64995","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg"},"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"wysiwyg"}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"4"}}]]