Zuilichem ziet tegen Well Michel Kooijman nog één keer excelleren
Zuilichem ziet tegen Well Michel Kooijman nog één keer excelleren regio-voetbal.nl

Zuilichem ziet tegen Well Michel Kooijman nog één keer excelleren

ZUILICHEM  - Zuilichem kon zaterdag in de laatste wedstrijd van het bestaan van de vereniging weer eens bogen op de exceptionele kwaliteiten van Michel Kooijman. Eigenhandig besliste hij in één helft de derby tegen Well, met een 4-1 overwinning tot gevolg.

Zuilichem kwam, met Jaco en Gerard Bambacht in de gelederen, in eigen huis dankzij Rob Bouman op een 1-0 voorsprong, uit een rebound van een schot van Michel Kooijman. Laatstgenoemde bleek er zin in te hebben, tot grote schrik van de bezoekers. Drie minuten na de openingstreffer deden zij wel nog brutaal iets terug. Barend Blom, die zijn laatste wedstrijd in Well 1 speelde, tekende op fraaie wijze de gelijkmaker aan, op aangeven van Niels Kraay.

[[{"fid":"64669","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Gerald van Zanten)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Gerald van Zanten)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"(foto: Gerald van Zanten)","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"2"}}]]

Tien minuten later hervatte de Kooijman-show zich weer. Hij soleerde door de Well-verdediging heen, ging door toedoen van René van de Werken naar de grond en verdiende een strafschop. Dat was een koud kunstje voor Patrick Kooijman, die vijf minuten later ook een vrije trap benutte, wederom verdiend door Michel. Als slotakkoord besloot Michel ook zelf nog maar een duit in het zakje te doen, door na een solo voor de 4-1 te zorgen. In het tweede bedrijf werd niet meer gescoord.

[[{"fid":"64663","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg"},"link_text":"Embedded rich media on Twitter","type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"wysiwyg"}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"1"}}]]

Zwaar seizoen
Het was voor verliezend interim-trainer Manuel Langendoen overduidelijk waar het zaterdagmiddag aan lag: “Het was eigenlijk een wedstrijd tussen twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren, maar Michel Kooijman maakte het verschil. We konden voetballend aardig mee, alleen had Michel er zin in vandaag. Wij kregen hem niet onder controle”, aldus Langendoen, die het stokje nu overdraagt aan André van Vugt.

[[{"fid":"64671","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Gerald van Zanten)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Gerald van Zanten)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"(foto: Gerald van Zanten)","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"3"}}]]

Zelf was hij een half seizoen in de rol van interim-trainer actief bij Well, terwijl hij ook nog trainer van het dameselftal is. Een slopende dubbelfunctie, weet Langendoen nu: “Dit was een zwaar en bewogen seizoen dat enorm veel energie kostte. Ik ben ook blij dat het seizoen is afgelopen. Het is een heftige periode geweest, maar ik denk dat ik de groep en mezelf niks kan verwijten. Het is goed dat er nu een nieuwe trainer komt, met nieuwe energie om er een team van te maken. En dan hoeven we niet zo laag te eindigen als dit seizoen.”

[[{"fid":"64673","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Gerald van Zanten)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Gerald van Zanten)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"(foto: Gerald van Zanten)","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"4"}}]]

Leerzaam
Ondertussen nam Nabil Bouchlal met een overwinning afscheid van zijn ene seizoen Zuilichem. Daar kon hij niet anders dan content mee zijn: “We misten aardig wat spelers en donderdag vielen ook nog twee spelers met blessures af, dus dan is het ineens heel dun. As je ondanks die omstandigheden je laatste competitiewedstrijd ruim wint, dan moet je daar tevreden over zijn. Vandaag had Michel het, net als tegen Brakel, op zijn heupen, maar we moeten ook realistisch zijn; we zijn dit seizoen niet effectief genoeg geweest. Dat geldt voor de hele ploeg en dus ook voor Michel. Ondanks zijn fantastische kwaliteiten, die staan buiten kijf, is hij per saldo niet vaak genoeg beslissend geweest”, aldus Bouchlal, die de deur van Zuilichem definitief achter zich dicht trekt..

[[{"fid":"64675","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Gerald van Zanten)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Gerald van Zanten)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"(foto: Gerald van Zanten)","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"5"}}]]

“Ik was heel blij dat ik van Zuilichem de kans kreeg om voor het eerst een eerste elftal te trainen. Je loopt dan tegen dingen aan die je je vooraf niet kunt inbeelden. Dat is helemaal niet erg, daardoor ontwikkel je jezelf. Al met al was het een heel leerzaam jaar voor me.”