Well neemt met thuiszege op RKVSC afscheid van twee sterkhouders
Well neemt met thuiszege op RKVSC afscheid van twee sterkhouders regio-voetbal.nl

Well neemt met thuiszege op RKVSC afscheid van twee sterkhouders

WELL – Het was Well er zaterdag alles aan gelegen om de laatste thuiswedstrijd van Danny Keijnemans en Barend Blom in drie punten om te zetten. De 4-2 overwinning op hekkensluiter RKVSC had heel wat voeten in de aarde.

Well mocht zaterdag zelfs van geluk spreken dat het niet al binnen een halve minuut op achterstand kwam, toen het ternauwernood een bal van de lijn wist te halen. Na een kwartier was het aan de andere kant wel raak: Sven Schriever strafte een foutieve uitgooi van de RKVSC-doelman af met een fraaie lob, waarmee hij zijn eerste doelpunt in Well 1 maakte.

In de tweede helft zorgde Mark Hendriks namens de bezoekers voor de gelijkmaker, maar een minuut later tekende Barend Blom na een voorzet van Albert van Ooijen alweer de 2-1 aan. Toen daarna Danny Keijnemans de 3-1 tegen de touwen werkte, leek de wedstrijd gespeeld. Dat was buiten de 77e minuut gerekend toen Hendriks met de 3-2 de aansluitingstreffer  scoorde. Vijf minuten na die goal besloot interim-trainer Manuel Langendoen om Keijnemans en Blom, die beide doeltreffend waren, een publiekswissel te gunnen. Het zou nog tot de 97e minuut duren totdat Schriever met zijn tweede van de middag het duel definitief in het slot gooide.

Revanche
Voor Well stond de wedstrijd van zaterdag in het teken van revanche. Eerder in het seizoen liep de ploeg van toenmalig trainer Edwin van de Braak immers tegen een 3-1 nederlaag aan op bezoek in Velddriel. Beide ploegen beleefden vervolgens een seizoen om heel snel te vergeten, wat  Well de één na laatste en RKVSC de laatste plaats opleverde.

De zege was voor Well dan ook meer dan welkom, al kon winnend trainer Langendoen niet tevreden zijn over de manier waarop: “RKVSC deed wat het kon en liet ons de bal, terwijl wij het spel niet konden maken. Het was echt bizar slecht. Dan ben je blij met de winst, maar deze wedstrijd moeten we snel vergeten. De uitslag was eigenlijk het mooiste van de wedstrijd. En de publiekswissel van Barend en Danny met een erehaag van spelers en applaus van het publiek was ook een hoogtepunt. Zij worden enorm gewaardeerd.”

Well sluit de competitie zaterdag af op bezoek bij Zuilichem. Langendoen verwacht daar niets cadeau te krijgen: “Ik ga er vanuit dat zij in de laatste wedstrijd van het bestaan volle bak gaan. Maar wij gaan er wel alles aan doen om dat te verpesten. We kunnen theoretisch nog een plekje stijgen. En in het voetbal weet je het nooit.”