Dilettant is veilig ten koste van Schoonhoven
Dilettant is veilig ten koste van Schoonhoven regio-voetbal.nl

Dilettant is veilig ten koste van Schoonhoven

Dilettant won in Krimpen aan de Lek verdiend met 3-1 van Schoonhoven en verlengde zijn derdeklasserschap. Schoonhoven kan zaterdag bij winst tegen het al gedegradeerde Excelsior opgelucht ademhalen.

Lennart van der Linden opende de score en de thuisclub dacht dat het de buit al binnen was. Een minuut later bracht Rogier Peltenburg de gasten echter weer langszij.

Pas ver in de tweede helft kon Dilettant het verschil maken. Schoonhoven-doelman Yannick van der Graaf was goed op dreef en ranselde keihard inzetten van Marnix van den Adel en Colin den Otter uit de doelmond. Tien minuten voor tijd moest de uitblinkende Van der Graaf echter buigen voor een onhoudbare poeier van Jesper van der Adel. Jeffrey Schroevers diende de knock out toe.

,,Na een mindere fase, zijn de goede tijden weer teruggekeerd op ons sportpark,” jubelde interim-coach Arie den Otter.