Invallers goud waard voor Brederodes tegen gemankeerd Heukelum regio-voetbal.nl

Invallers goud waard voor Brederodes tegen gemankeerd Heukelum

VIANEN – Een door veel blessures zwaargehavend Heukelum hield lang stand Brederodes. Pas in blessuretijd bezegelde Tom Boerboom het lot van de gasten: 2-0.

Het duel kenmerkte zich door totaal verschillende speelstijlen. Heukelum probeerde met de lange bal spits Ferry Meijdam te bereiken, terwijl de thuisclub koos voor de combinatie. Beide elftallen moesten het meer van inzet dan van goed voetbal hebben. Brederodes, dat in middenvelder Dennis Kruijk een sterk wapen had, controleerde de wedstrijd maar was niet in staat het overwicht te verzilveren.

Knieblessure
Bowan de Bruin, Mike de Groot en René de Blok kregen behoorlijke kansen maar faalden in de afwerking. Heukelum zag Meijdam al na een half uur afhaken met een ernstige knieblessure, en kwam kort voor rust goed weg toen Kevin Bosch de bal een decimetertje naast het doel van Chouaij joeg.

Precisie
Kort na de pauze kreeg Bosch, door een foutje in de defensie van de gasten, een volgende kans, maar zijn schot miste precisie. Nadat ook Heukelum-invaller Thijs van Veluw geblesseerd afhaakte maakte Brederodes volledig de dienst uit. Heukelum kwam amper van de eigen helft af en hield zich, puur op karakter, staande tegen een zowel oppermachtige als onmachtige thuisclub.

Sandwich
Tien minuten voor tijd werd De Bruin in de sandwich genomen en arbiter Van Helden zag er een strafschop in. De inzet van Luuk Roubos werd echter gekeerd door de doelman. Nadat De Groot de zoveelste opgelegde kans om zeep had geholpen bleef Brederodes strijd leveren. De ploeg kreeg daar een meer dan terechte beloning voor. In blessuretijd werd Tom Boerboom tot twee keer toe in stelling gebracht door de voor De Blok in het veld gekomen Joey Balk. Achtereenvolgens met de voet en het hoofd bezegelde de invaller het lot van Heukelum: 2-0.