HSSC’61 wint van Asperen en blijft in de race regio-voetbal.nl

HSSC’61 wint van Asperen en blijft in de race

HEI- EN BOEICOP – Drie wedstrijden voor het eind van de competitie staat HSSC”61 op slechts drie punten van de koppositie. De 3-0 winst op Asperen was niet heel overtuigend, maar daar maalde op Het Plein alleen trainer Gerrit Molenaar om.

En zelfs Molenaar kon de mindere prestatie van zijn ploeg relativeren. “In deze fase van de competitie zijn alleen de punten van belang. Er staat hier nu 3-0 op het bord en dat blijft hier de komende drie weken staan. Maar ik heb we na rust wel lopen verbijten.”

De Heicop-trein haperde tegen Asperen nadrukkelijk. HSSC’61 steekt in een prima vorm, maar wat de ploeg tegen Asperen liet zien was allerminst indrukwekkend. Voor rust had de thuisploeg nog de controle en bouwde het gestaag aan een mooie voorsprong. Bas Scheenhart en Kees de Nijs verzorgden de 2-0 ruststand. In de tweede helft liet HSSC’61 weinig meer zien.

Onterecht penalty
Asperen was echter niet bij machte ervan te profiteren. De ploeg liet bepaald niet zien voor de laatste kans op directe handhaving te strijden. Trainer Jaap van Hattem probeerde er nog wat positiefs uit te halen.

“Voor rust geven we twee momenten weg en komen met 2-0 achter. Verder kregen zij weinig kansen. Wij krijgen drie mogelijkheden, maar dan moet je er wel één maken. Na rust speelden we verder naar voren en dan krijgen we weer kansen. Dat zie je dat zij ook geen wonderploeg zijn. De 3-0 was een onterechte penalty.”

[[{"fid":"63127","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"1"}}]]

Berusting
De visie van Van Hattem was wel erg rooskleuig. Asperen speelde vooral voor rust zonder enige bezieling. Het had vooral geluk dat de thuisploeg ook in de eerste helft niet zijn niveau van de laatste weken haalde en de wedstrijd spannend bleef.

Aanvaller Gerard Breider voelde dat het niet goed zat. “Laat ik voorop stellen dat ik zelf ook gewoon een slechte wedstrijd speelde. Ik had constant ruzie met de bal. Maar het leek wel of er een soort berusting over de ploeg lag. Na rust hadden we nog een paar kansen om er weer een echte wedstrijd van te maken, maar het zat er niet in vandaag.”

[[{"fid":"63123","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"2"}}]]

Stunt
Voor Heicop kan het nog een prachtig seizoen worden. Door het gelijkspel van Sleeuwijk bij sv Capelle staat HSSC’61 nog slechts drie punten achter de inmiddels nieuwe koploper sc Everstein. Als dat zo blijft, kan de brigade van Molenaar echter ook nog met lege handen eindigen.

“Dat is nu eenmaal de situatie”, weet ook Molenaar. “GDC is goed in vorm en staat er heel goed voor in de periode. Als wij die niet pakken en we eindigen ook achter Everstein, staan we met lege handen. Maar we spelen gewoon een goed seizoen. En het kan nog heel leuk worden op Het Plein. Het zou toch de stunt van het jaar zijn als wij nog kampioen worden…”