Kelderkraker Lekkerkerk-Schoonhoven in evenwicht regio-voetbal.nl

Kelderkraker Lekkerkerk-Schoonhoven in evenwicht

Lekkerkerk en Schoonhoven, die na negentig minuten beide een keer scoorden, deelden de punten.

De thuisclub bivakkeert met zijn twaalfde plaats in de gevarenzone. Schoonhoven klimt naar de veilige negende plaats, maar het verschil tussen beide clubs is maar drie punten. Lekkerkerk begon opportunistisch en nam via Jeffrey Altheer een voorsprong. Een tweede treffer van de oud-prof werd afgekeurd. Schoonhoven nam nog voor rust het initiatief over en kwam via Walter van Mourik langszij.

[[{"fid":"63119","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"1"}}]]

,,In de tweede helft maakten wij de dienst uit,” vertelde Schoonhoven-trainer Raymond van der Kort. ,,We creëerden een paar goede kansen, maar de bal wilde er niet in. In de slotfase redde de doelman van Lekkerkerk (Robin Schiedon, red) een punt voor zijn team. Hij wist na een inzet van Tiago de Vries de bal via de lat uit de kruising te tikken. Met de volle buit hadden we nog betere zaken gedaan.”