Schelluinen pakt weer eens drie punten
Schelluinen pakt weer eens drie punten regio-voetbal.nl

Schelluinen pakt weer eens drie punten

ALBLASSERDAM - Na vier opeenvolgende nederlagen pakte Schelluinen zaterdag weer eens de volle buit. Op bezoek bij Alblasserdam werd knap met 1-3 gewonnen.

Waar Schelluinen in de slotfase van het seizoen vooral afhankelijk is van de vijf ploegen boven zich, toonde trainer Philip den Haan zich desondanks wel blij met de driepunter. “We doorbreken door deze zege eindelijk een negatieve reeks van een paar weken. We hebben een paar keer op rij aan het kortste eind getrokken en dat is natuurlijk niet goed. Normaal gesproken speel je in deze fase van het seizoen om de prijzen, maar wij doen daar helaas niet meer aan mee. Dat is zonde”, was hij duidelijk.

Dankzij een treffer van Diego Kemp kwamen de bezoekers na een kleine twintig minuten op een 0-1 voorsprong. Schelluinen hield de controle in het eerste gedeelte zonder echt grote kansen tegen te krijgen. Zoals wel vaker dit seizoen kwamen de blauw-witten echter niet scherp uit de kleedkamer en lag de gelijkmaker ook vrij vlot in het netje door toedoen van Rasheem Sandvliet. Goals van Damien de Jong (afvallende bal) en Niels den Haan (diagonale schuiver) leverden uiteindelijk nog wel een Schelluinse zege op.

Den Haan: “We hebben nog drie wedstrijden op het programma en we gaan proberen die allemaal te winnen. Wie weet wat er dan nog mogelijk is in deze leuke competitie, waarin veel ploegen aan elkaar zijn gewaagd.”