Zuilichem laat geen spaan heel van RKVSC
Zuilichem laat geen spaan heel van RKVSC regio-voetbal.nl

Zuilichem laat geen spaan heel van RKVSC

ZUILICHEM – Met een 0-8 overwinning heeft Zuilichem zaterdag geen spaan heel gelaten van RKVSC. De Velddrielenaren zijn daardoor de grens van honderd tegentreffers gepasseerd.

Zuilichem wist dat het een makkelijke middag voor de boeg had. De eerste wedstrijd eindigde immers al in een 10-2 zege en ook zaterdag had het weinig te duchten van de hekkensluiter. Michel Kooyman opende de score, waarna Carlo van Heusden en Patrick Kooyman de ruststand op 0-3 bepaalden.

Max van Zanten scoorde na rust tweemaal en daar tussenin deed Mitchell van der Ley een duit in het zakje. Opvallend genoeg was Pieter-Jan van Eck de maker van de 0-7. De voormalig marathonschaatser speelt normaliter in een lager elftal, maar mocht middels een invalbeurt zijn opwachting maken in Zuilichem 1. Dat optreden luisterde hij op met een verzilverde strafschop, wat tevens zijn eerste officiële competitiedoelpunt in het eerste elftal betekende. Het slotakkoord was daarna nog voor Michel Kooyman.

[[{"fid":"62753","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg"},"link_text":"Embedded rich media on Twitter","type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"wysiwyg"}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"1"}}]]

Niet representatief
Winnend trainer Nabil Bouchlal probeerde er na afloop nog wat positieve punten uit te halen van RKVSC-zijde: “Ondanks de situatie hebben ze de wedstrijd heel sportief benaderd. Het is prettig dat dit geen ploeg is die denkt; laten we er maar een slachtpartij van maken. En het veld was opvallend goed. Het is een van de beste natuurgrasvelden in de competitie, dat was wel een verrassing voor me. Maar het is natuurlijk geen geheim dat RKVSC niet over een ploeg beschikt die het iemand lastig zou kunnen maken. Deze ploeg is niet representatief voor de competitie”, aldus Bouchlal, die niet meer rekent op een toetje in de vorm van nacompetitievoetbal.

“We zullen de vierde plek moeten veroveren, of de derde periode moeten winnen. En dat zal heel lastig gaan worden. We moeten gewoon onze wedstrijden winnen en dan zien we aan het eind van het liedje wel of dat ons op de vijfde, of misschien toch nog de vierde plek heeft gebracht. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.”

Volgende week wacht met SVS’65 een tegenstander die Zuilichem eerder nog op 3-3 hield. In die wedstrijd speelde de ploeg van Bouchlal overigens wel het overgrote merendeel met tien man, nadat doelman Gijsbert van Tongerlo met rood moest inrukken.