Streefkerk in veilige haven dankzij Olaf Wols, periodekansen Alblasserdam lopen deuk op

[{"fid":"62793","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg"},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"wysiwyg"}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"1"}}]

STREEFKERK - Twee fraaie goals van Olaf Wols leverden Streefkerk een uiterst belangrijke 2-1 overwinning op tegen Alblasserdam. Dankzij de zege speelden de Strevelanders zich definitief in veiligheid in de derde klasse C

"Dat geeft rust", toonde trainer Raymond Sponselee, zich zowel blij als opgelucht. "We kunnen nu lekker zorgeloos het seizoen uit voetballen."

Dat laatste geldt ook voor Alblasserdam, al baalde men zeer van de nederlaag. De ploeg van trainer Dennis Schoonewil, die zich al in een eerder stadium ontworsteld had aan de gevarenzone, deed tot zaterdag nog kansrijk mee in het gevecht om de derde periodetitel, maar liep in Streefkerk flink averij op.

"En dat tegen de slechtste ploeg uit de afdeling", mopperde Schoonewil. "We voetbalden grote fases van de wedstrijd echt niet onaardig, maar de echte beleving én de scherpte in 'de zestien' ontbraken. Ik heb zelfs een scoringskans gezien waarbij één van mijn spelers op drie meter afstand van het doel de bal tegen de Streefkerk-keeper aan schiet. Als je zulke ballen mist, houdt alles op."

Discipline
Schoonewil's collega Sponselee kon er niet mee zitten. "Ik heb genoten van de inzet van mijn team én de tactische discipline", aldus de coach die zijn elftal in een 4-5-1 systeem liet voetballen. "We hebben vrijwel niets weggegeven en hadden in Olaf Wols een uiterst scherpe pion voorin. Zijn twee doelpunten zeggen wat dat betreft alles."

Wols tekende zijn eerste treffer nog voor rust aan, gevolgd door de 1-1 van Beau Buwalda namens Alblasserdam. Na de pauze ging Alblasserdam niet al te overtuigend op jacht naar nog een treffer, maar veel verder dan en optisch overwicht en een chronisch gebrek aan doelrijpe kansen kwamen de Damdorpers niet.

Dan was Streefkerk een stuk effectiever. Een vlijmscherpe counter bracht de bal bij Wols die zich niet bedacht en doeltreffend afdrukte. De 'winnende' werd uitbundig gevierd door Streefkerk en zijn supporters.

[[{"fid":"62795","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg"},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"wysiwyg"}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"2"}}]]