Dilettant sluit roerige week af met 2-2 in derby tegen Lekkerkerk

LEKKERKERK - Het was een vreemde week voor Dilettant met aanstellingen van interim-trainers, gesprekken met nieuwe kandidaten, het opstappen van Richard Mank als technisch adviseur en overleg met de VVON over een eventuele afkoopsom voor de 'zieke' trainer Jan Verveer. Een week die werd afgesloten met een 2-2 gelijkspel in de derby tegen Lekkerkerk.

Je zou haast vergeten dat Dilettant de competitie nog moet afronden. Tegen buur Lekkerkerk werd het zaterdagmiddag 2-2 in een open wedstrijd, die werkelijk alle kanten op kon.

Dilettant was in de beginfase en aan het slot de bovenliggende partij, maar had zomaar met een nederlaag van het veld kunnen stappen. Lekkerkerk-aanvaller Bart Sterrenburg had in de 67ste minuut de 3-1 op zijn schoen, maar twijfelde toen hij Dilettant-doelman Bosman naderde. Hij schoot vervolgens te zacht in. ,,Ik had moeten scoren”, gaf hij later toe. Dan was Dilettant neer gegaan.”

Alle hens aan dek
Dilettant bleef op de been en kwam door een vrije trap van Marnix van den Adel langszij: 2-2. Daarna was het alle hens aan dek voor Lekkerkerk. Doelman Robin Schiedon werd met hoge voorzetten bestookt en wist daar niet altijd goed raad mee. Hij kreeg in de slotminuut op de doellijn assistentie van Floyd Versluis, die zich wierp voor de inzet van Dilettant-middenvelder Colin den Otter. Wellicht had Dilettant met een nipte zege te veel gekregen, maar dicht bij de 2-3 waren de bezoekers zeer zeker.

Verzoek
De andere doelpunten kwamen op naam van Remco Mulders (Dilettant), Pim Molenaar (Lekkerkerk) en Jeffrey Altheer (Lekkerkerk). De laatste speelt normaal gesproken met zijn vrienden in het vierde elftal, maar hij ging in op verzoek van trainer Marc van der Zee om de selectie bij te staan.

,,Ik ben fit genoeg, maar ik heb bewust gekozen voor het vriendenteam. Aan de andere kant is het wel leuk om in de spits te spelen. Dat heb ik nooit eerder gedaan, In mijn betaald voetballoopbaan was ik centrale verdediger en verdedigende middenvelder”, aldus Altheer.