Hedel en Jan van Arckel in balans
Hedel en Jan van Arckel in balans regio-voetbal.nl

Hedel en Jan van Arckel in balans

HEDEL - Hedel heeft zaterdag tegen buurman Jan van Arckel de broodnodige overwinning niet binnen kunnen sleuren. Het werd voor driehonderd toeschouwers een 2-2 gelijkspel.

De teleurstelling bij Hedel was na afloop groot. Het had een 2-0 voorsprong verspeeld. “Helaas konden we het vandaag weer niet vasthouden. We hebben dat geluk gewoon niet. De jongens hebben er wel hard voor gewerkt. Tien minuten voor tijd was de pijp bij ons leeg”, keek Hedel-trainer Wilco van Houtum terug op een voor het publiek best vermakelijk duel.

Natuurlijk waren de twee prachtige kansen die Hedel verprutste ook gespreksstof. Zo schoot Patrick Janse in de eerste helft voor open doel naast en werkte na rust Bas van der Star bij een 2-1 stand de bal ook al niet in het Jan van Arckel-doel. “Dat waren twee honderd procent kansen. Als we 3-1 maken, is het allemaal anders”, haalde Van Houtum vooral de mogelijkheid van Bas van der Star terug op het netvlies.

Jan van Arckel begon sterk aan het duel. “Ons positiespel was goed maar toen Hedel opportunistischer begon te spelen waren we het kwijt. Het was in het tweede deel van de eerste helft van onze kant niet derby-waardig”, reageerde Jan van Arckel-trainer Marco van Loon. “In de rust wel even gezegd hoe ik er over dacht. Vervolgens pakten ze het goed op en ik vond ons na rust de betere ploeg.”

Te laat
Voor rust had Jelmer Toonen de thuisclub op een 1-0 voorsprong gezet. Na de wisseling vergrootte ‘invaller’ Lukasz Junatowski met het hoofd de marge naar twee goals (2-0). Een bijzonder doelpunt, want de Pool stond nog maar koud in het veld toen hij scoorde. “Lukasz was vijf minuten te laat en daarom stond hij niet in de basis. Hij was er kwaad over. Toen ik hem in liet vallen heb ik gezegd nu ook gelijk maar een doelpunt maken. En dat deed 'ie”, glimlachte Van Houtum.

Met de 2-0 in de knip leek Hedel op weg te zijn naar de overwinning. Maar daar dacht Jeroen de Groot anders over. Met twee goals zette hij de Jantjes weer op gelijke hoogte: 2-2. Daar bleef het bij hoewel er zich aan weerskanten nog mogelijkheden aandienden met de mooiste zoals gezegd voor Hedelnaar Bas van der Star.

“Maar wij hadden natuurlijk ook nog 2-3 kunnen maken. Maar over alles genomen denk ik dat het een goede uitslag is”, gaf Jan van Arckel-trainer Marco van Loon zijn eindoordeel. “We hebben een punt maar voor ons is de 2-2 meer een verlies”, specificeerde zijn college Van Houtum.