• In zijn eerste wedstrijd voor SVW scoorde Gino Dix vier keer.
• In zijn eerste wedstrijd voor SVW scoorde Gino Dix vier keer. Foto: Ronald Tukker

SVW en Gino Dix geven visitekaartje af in eerste oefenduel

GORINCHEM • SVW kende dinsdagavond een prima start van de oefencampagne. De doelpuntenmachine kwam wat stroef op gang (1-0 ruststand), maar in de tweede helft kende de ploeg van trainer Tutu Ndona geen genade met de vierdeklasser uit Herwijnen. Het werd maar liefst 9-1.

Naast de negen Gorcumse doelpunten was er veel goed nieuws te melden vanuit het gestreepte kamp: Gino Dix scoorde in een tijdsbestek van 9 minuten een glaszuivere hattrick. Invaller Hicham Farhou speelde een prima tweede helft. Mounir El Ouazizi (die de aanvoerdersband droeg) liet zien over uitstekende voetballende kwaliteiten te beschikken en de jonge debutant Samuel Habtom speelde een goede wedstrijd en pikte bovendien nog een goaltje mee.

Drang naar voren
SVW kwam wat stroef op gang, wat ook volstrekt logisch is met slechts anderhalve trainingsweek in de benen. De ploeg liet wel vanaf de aftrap een grote drang naar voren zien en kwam tot soepel ogend combinatiespel. Na wat eerste waarschuwingsschoten van SVW, was het El Ouazizi die in de 27e minuut op de paal knalde. Vijf minuten later was het wel raak en gaf Naser El Mousati, na een steekpass van El Ouazizi, het startsein voor een waar doelpuntenfestijn met zijn 1-0.

Alle remmen los
Na rust gingen alle remmen los en werd SVW steeds sterker, terwijl Herovina juist bijkans tureluurs getikt werd. Gino Dix toonde zijn neusje voor de goal door in nog geen tien minuten een glaszuivere hattrick te scoren. Vooral de 4-0 was prachtig: de bal zeilde van buiten de zestien meter zo de kruising binnen.

Nadat een gretige Farhou de 6-1 had binnen getikt, scoorde debutant Habtom een doelpunt tijdens zijn debuut. Hij was er als de kippen bij toen een bal via de onderkant lat terug kwam en tikte de 7-1 binnen. Uiteindelijk zou het zelfs nog 9-1 worden. De contouren van het vernieuwde SVW zijn nu al volop zichtbaar.

Zaterdag speelt SVW bij Schelluinen de Rob Colijn Memorial. Aftrap is om 13.00 uur.

SVW - Herovina 9-1 (1-0)
32. Naser El Mousati 1-0
56. Hicham Farhou 2-0
59. Gino Dix 3-0