Sliedrecht al zeker van volgende ronde

OOSTERHOUT • Opnieuw was de opstelling van Sliedrecht in het bekerduel tegen het Oosterhoutse T.S.C. danig gehusseld vanwege blessures en afwezigen door privéredenen. Toch was er genoeg spektakel want met een fikse 3-7 overwinning heeft Sliedrecht zich door dit resultaat, mede door de overwinning van de eerste poulewedstrijd, al geplaatst voor de volgende ronde van de districtsbeker.

Binnen twee minuten nam Sliedrecht al de leiding door een benutte rebound van Jordy de Jong (0-1). Een voorbeeld van een goed afstandsschot kwam van Marciano Simonis die 10 minuten later vanaf 30 meter de bal in de bovenhoek knalde (0-2).

Voordat een kwart van de wedstrijd was verstreken zorgde Danny van Laarhoven, na goed werk van Jordy de Jong, voor 0-3. Sliedrecht was de gehele eerste helft superieur en T.S.C kon aanvallend geen moment gevaar stichten tegen de gelegenheidsdefensie van Sliedrecht.

Doldwaze klucht
De eerste fase van de tweede helft was een doldwaze klucht, waarbij binnen 11 minuten vijf keer werd gescoord. Sliedrecht kwam eerst nog op 0-4 door Jeroen Muilwijk, maar T.S.C. antwoordde direct met twee doelpunten (2-4), waarbij het in de Sliedrechtse achterhoede niet altijd goed ging.

Vervolgens bracht opnieuw Marciano Simonis met zijn tweede treffer de stand op 2-5, waarop de gastheren weer terugsloegen en 3-5 maakten.

Orde op zaken
Sliedrecht stelde weer orde op zaken, wisselde Anthony Fortes Furtado voor Jordy de Jong en liepen vervolgens weer vrij gemakkelijk uit naar 3-6 via het tweede doelpunt van Danny van Laarhoven en 3-7 door een bekeken stiftbal van Anthony Fortes Furtado.

Zaterdag 14 september speelt Sliedrecht de derde bekerwedstrijd thuis op de Lockhorst tegen Sleeuwijk, aanvang 14:30 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)