Foto: Lya Cattel

Underdog Herovina rekent af met GVV’63

GAMEREN • Herovina heeft zaterdag het bekerduel met GVV'63 winnend weten af te sluiten. Dankzij de 2-3 overwinning blijft de vierdeklasser koploper in de districtsbekerpoule.

GVV'63 begon dominant en dat resulteerde na een kwartier al in de openingstreffer. Jeffrey van der Meijden bediende met een vrije trap de vrijgekomen Mathijs Libbers, die de bal binnen kopte. Amper twee minuten later was het alweer gelijk. Kevin Steenbruggen zorgde voor de afgemeten voorzet, waarna Frank Clements met het hoofd zijn ploeg langszij bracht.

Opstootjes
Tien minuten na die 1-1 kwam GVV'63 wederom op voorsprong door een kopgoal van Libbers uit een vrije trap van Van der Meijden. Na die treffer liepen de gemoederen flink op, wat een aantal opstootjes tot gevolg had. Ook de supporters langs de zijlijn lieten zich verbaal niet onbetuigd.

GVV'63 leek met een voorsprong de rust in te gaan, maar daar stak Stefan Blom tot zijn grote teleurstelling een stokje voor. De aanvoerder gleed een lage voorzet ongelukkig langs doelman Maikel van Tuyl in het eigen doel.

Onherkenbaar
In de tweede helft was GVV'63 onherkenbaar. Herovina troefde de thuisploeg op agressiviteit en karakter af en ging daarin tot de grens van het toelaatbare. De ploeg van trainer Denny van Geffen creëerde zelf nagenoeg niets meer en aan de andere kant was het twintig minuten voor tijd raak. Jesse van Vliet kon vrij doorlopen richting de rand van het zestienmetergebied, om vervolgens met een strakke pegel in de hoek doelman Van Tuyl te verschalken.

In het restant slaagde GVV'63 er maar mondjesmaat in om druk op het doel van Rik Verploegh te produceren. Daar kon ook het slotoffensief met Maikel van Tuyl in de aanval niets aan veranderen.

Door de overwinning staat Herovina met zes punten uit twee wedstrijden eerste in de bekerpoule. Volgende week wacht hen het uitduel met RKTVC. GVV'63 staat momenteel tweede, maar moet nog afwachten wat het resultaat van Ophemert-RKTVC zondag wordt. Zelf gaat de ploeg uit Gameren op bezoek bij Ophemert.

Martin van Hemert

Freelance-redacteur Regio-Voetbal