Tricht bekert verder na late 1-0 zege op Theole

TRICHT • Tricht bereikte zaterdag de volgende bekerronde. Een late 1-0 thuiszege op de Tielse zondagtweedeklasser Theole was net genoeg om achter de verrassende poulewinnaar CDW uit Wijk bij Duurstede op de belangrijke tweede plaats in de poule te eindigen. Marijn Bransen werd in de slotfase uit een penalty matchwinner.

Beide teams kregen zaterdag overigens een penalty. Theole mocht al heel vroeg in de partij na een overtreding van Gerjan van Haarlem een strafschop nemen. Ibrahim Aliskan schoot de bal vanaf elf meter via de buitenkant van de paal echter naast.

Theole was in het begin met beter veldspel sterker, maar de gasten waren niet effectief genoeg om de goed keepende Lukas Grizell te passeren. Gaandeweg de eerste helft herstelde Tricht zich en na een pass van Tim Schook moest de Tielse keeper bij een schot van Ramon van Soelen redden. Zo brak met een 0-0 stand de rust aan.

Resoluut
Na de thee begon Theole weer goed maar het doelgevaar bleef weer beperkt. Wel moest Trichts keeper Lukas Grizell bij een actie van Abdullah Tan knap redden. De thuisclub stelde er een kopbal van Rani Abouna tegenover en kreeg nu de meeste kansen.

In de 84e minuut werd Tim van Dijken onderuit gehaald en dat leverde Tricht een penalty op. Topscorer Marijn Bransen schoot de strafschop hard en hoog resoluut raak en bezorgde Tricht zo een kostbare 1-0 zege en een plaats in de volgende bekerronde.

(verslag: vv Tricht)