• SVW - Unitas (1-0).
• SVW - Unitas (1-0). Foto: Ronald Tukker

SVW wint stadsderby en bekert verder

GORINCHEM • SVW heeft de volgende ronde van de districtsbeker bereikt. In de stadsderby met Unitas zaterdag was een minimale 1-0 zege voldoende.

Trainer Tutu N'dona moest puzzelen, want er ontbraken maar liefst vier (basis)spelers. Ahmed Kelifa en Kulubrhan Frezghi hadden een bruiloft, Michel Vinken was ziek en sterkhouder Mounir el Ouazizi kampt met een blessure.

In de beginfase zetten de gasten SVW meteen onder druk. De thuisploeg had moeite om er voetballend onderuit te komen.

Na een kwartier kwamen de streepjes beter in het spel en dit resulteerde in de eerste kans van de wedstrijd. Het half geraakte schot van spits Gino Dix, die zijn officiële debuut maakte, werd van de lijn gehaald. Aan de andere kant belandde een vrije trap van verdediger Brandon Markham op de lat, de rebound werd overgeschoten door Ghilles Sedik.

Vlak voor rust was SVW nog dicht bij de voorsprong. Adem Kahraman stoomde op en zijn terug getrokken voorzet werd door Emre Gülpinar op de paal geschoten.

Controle
In de tweede helft had SVW de wedstrijd beter onder controle. De eerste mogelijkheid was voor de thuisploeg en meteen was het raak. Naser el Mousati speelde zichzelf vrij en schoof de bal onder Unitas doelman Onur Inan door: 1-0.

Unitas kwam nog éénmaal gevaarlijk voor het doel. Verdediger Noam van Wijk mocht geheel vrijstaand inkoppen maar de slappe kopbal was een makkelijke prooi voor doelman Angelo Perini.

Om zeep
In de laatste 20 minuten liet SVW het na om de score op te voeren. Diverse aanvallen werden om zeep geholpen door verkeerde keuzes in de eindfase. In de 90e minuut nog de grootste kans voor spits Gino Dix, maar zijn poging eindigde op de doelman.

Na 95 minuten floot de makkelijk met kaarten strooiende arbiter af en wist SVW zich met 9 punten te plaatsen voor de volgende ronde.

Volgende week de eerste competitiewedstrijd. SVW ontvangt op sportpark Molenburg het Ottolandse VVAC. De aftrap is om 15:00 uur.

SVW – Unitas za 1-0 (0-0)
58' 1-0 Naser el Mousati

(verslag: Ronald Tukker, SVW)