ZVG/Cagemax opent met nederlaag in topper

GORINCHEM/REGIO • ZVG/Cagemax is met een nederlaag aan het seizoen begonnen. Van BE'79 werd met 3-2 verloren.

De eerste wedstrijd van het seizoen was direct een topper. ZVG/Cagemax en ZVV BE'79 worden gezien als titelkandidaten in de landelijke eerste divisie.

Het was ZVV BE'79 dat het betere van het spel had, maar echt uitgespeelde kansen leverde het veldoverwicht van de thuisploeg niet op. Halverwege de eerste helft kwam BE'79 op een 1-0 voorsprong. Veertien seconden voor rust was het Jaouad El Yaagoubi die op aangeven van Kevin Tromp de gelijkmaker binnen schoot.

Slecht begin
ZVG/Cagemax begon de tweede helft slecht en keek na 30 seconden alweer tegen een 2-1 achterstand aan.

ZVG/Cagemax ging met meer druk naar voren voetballen en probeerde zo meer kansen te creëren, maar doelman van BE'79 was een 'sta in de weg'.

Vervolgens was het de thuisploeg die goede mogelijkheden kregen om de voorsprong te vergroten maar doelman Coen Burg hield zijn ploeg in de wedstrijd.

Foutenlast
De wedstrijd werd fysiek harder en de foutenlast liep op. BE'79 kreeg twee maal de kans om via een tien meter trap de voorsprong te vergroten maar het was doelman Coen Burg die dit voorkwam. Drie minuten voor het einde van de wedstrijd kreeg Piet Adams zijn tweede gele kaart waardoor ZVG/Cagemax twee minuten een man meer had. De man meer situatie werd uiteindelijk goed uitgespeeld en twee minuten voor tijd wist aanvoerder Zeki Laaiti op aangeven van Naser el Mousati de gelijkmaker binnen te schieten.

BE'79 kreeg wederom de mogelijkheid om via een tien meter op voorsprong te komen, maar het was weer Coen Burg die als winnaar uit de strijd kwam. Uiteindelijk was het toch de thuisploeg die anderhalve minuut voor tijd op voorsprong kwam door een doelpunt van Kevin Cornet. ZVG/Cagemax probeerde nog wel met een meespelende doelman de gelijkmaker te forceren, maar tot echt een grote kans kwam het niet.

Aanstaande vrijdag speelt ZVG/Cagemax een bekerwedstrijd, in sporthal Oosterbliek komt eerstedivisionist HZV/Vennewater op bezoek. Aanvang van de wedstrijd is 21.30 uur.

(verslag: ZVG/Cagemax)