Foto: Bart Stoutjesdijk

Sleeuwijk maakt kennis met de harde wetten van de tweede klasse: 1-4 voor EBOH

SLEEUWIJK • Over het resultaat kon trainer Pieter Tuns niet tevreden zijn. Over het spel wat Sleeuwijk liet zien, was de trainer van Sleeuwijk wel tevreden.

"We moeten nog leren in de beslissende fase van de wedstrijd toe te slaan", aldus Tuns, die de winst van EBOH geflatteerd vond.

Sleeuwijk begon al met een tegenslag rond het half uur, nadat Jeffrey Molhoek de bal ongelukkig op zijn arm kreeg. Uit de strafschop scoorde Leroy Verkerk de 0-1. In de 48e minuut kwam Sleeuwijk langszij met een wonderschone treffer van dezelfde Jeffrey Molhoek.

Vervolgens sloeg EBOH weer toe met de 1-2 en na een foute terugspeelbal met de 1-3. Sleeuwijk kreeg nog volop mogelijkheden om dichterbij te komen, maar verzaakte de kansen te benutten. In de blessuretijd maakte EBOH er nog 1-4 van.