Drechtstreek laat zijn tanden zien

PAPENDRECHT • Er werd na weken van chagrijn eindelijk weer eens gelachen bij Drechtstreek. Met dank aan een prima optreden uit bij Wilhelmina'26 dat ook nog eens via 1-1 een punt opleverde.

Een matige voorbereiding, rampzalige bekernederlagen en een slechte competitiestart zorgden ervoor dat de temperatuur op het normaal gesproken altijd zo gezellige sportpark Oostpolder tot onder het vriespunt was gezakt. Zelfs trainer Bart Toom leek het niet meer te weten. Hij repte van 'een ingewikkelde puzzel' met stukjes die moeilijk vindbaar waren.

"Inmiddels hebben we de eerste stukjes gevonden en aan elkaar verbonden", glimlachte de coach na het verdienstelijke - en vooral strijdbare- optreden tegen de collega-tweedeklasser. "De jongens verdienen echt een pluim voor de manier waarop ze hier gespeeld hebben. Normaal kiezen we één 'Man of the Match', vandaag had ik er zo maar vijf, zes kunnen nomineren. Top!"

Eén van die sterke pionnen luisterde zaterdag naar de naam Mark Kunst. Hij was het die in de 60e minuut een 1-0 achterstand terugbracht tot 1-1. Drechtstreek kreeg daarna nog enkele goede mogelijkheden om er met de overwinning vandoor te gaan. De bal wilde evenwel de doellijn niet passeren.