Brederodes zet Voorwaarts pas laat aan de kant

UTRECHT • Brederodes won ook zijn tweede wedstrijd, maar dat kostte meer moeite dan een week eerder. Voorwaarts hield lang stand en gaf zich pas kort voor tijd gewonnen: 2-4.

Voorwaarts ontpopte zich als een stug en goed georganiseerd elftal met veel technische kwaliteiten. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Rond de twintigste minuut onderschepte Kevin Bosch een zwak uitverdedigde bal en profiteerde daar optimaal van: 0-1.

De Utrechters herstelden het evenwicht toen Marcel Peeters een strafschop veroorzaakte die niet werd gemist: 1-1. Op aangeven van Dylan Warmenhoven bekroonde Joey Balk een individuele actie met een onhoudbaar schot in de kruising: 1-2.

Weerbaar
In de tweede helft bleef het spannend. De ploegen kregen kansen over en weer en namens de groengelen wisten Bosch en Mike de Groot daar geen raad mee. Een kwartier voor tijd kopte een van de Utrechters de bal na een hoekschop in bij de tweede paal: 2-2.

Brederodes toonde zich mentaal weerbaar en bleef geloven in een goed resultaat. Drie minuten voor tijd scoorde De Groot uit een scrimmage (2-3), en in blessuretijd had Bosch twee kansen nodig voor één doelpunt: 2-4.