Slecht begin nekt Bergambacht

Bergambacht verloor thuis met 2-5 van het Boskoopse Floreant, dat na een kwartier spelen al met 0-3 voorstond.

,,Alles wat mis kon gaan, ging ook mis," verzuchtte Bergambacht-trainer Jerry de Groot. ,,Tot overmaat van ramp pakte mijn aanvaller Luuk Botter na een half uur zijn tweede gele kaart. Met tien man kwam we toch nog terug in de wedstrijd. Pieter Meijer scoorde vlak voor en na rust. Daarna zijn we een-op-een gaan spelen om de gelijkmaker te forceren. Een formidabel raak afstandsschot van een Boskoper betekende voor ons de genadeklap. Op basis van de tweede helft moet ik mijn ploeg een compliment geven. De spelers hebben geleerd, dat je niet alleen met mooi voetbal een wedstrijd kan winnen. Als het nodig is, moeten de mouwen opgestroopt worden."