Unitas wint dik verdiend, pakt koppositie, maar mazzelt dat Nuenen penalty mist

NUENEN - Unitas is na de 0-1 winst op Nuenen samen met Halsteren koploper in de hoofdklasse B.

Aan regen geen gebrek deze zondag. Pas toen de wedstrijd afgelopen was, werd het droog. Qua ambiance zijn dit soort dagen niet echt ideaal te noemen, maar er moet wel worden gevoetbald èn worden gepresteerd.

Nog puntloos
Nuenen was nog puntloos en dat was ook te zien in de wedstrijd. Als Nuenen de bal had kon je zien dat er wel voetbal in de ploeg zit, maar ze hadden de bal eigenlijk niet vandaag. Unitas wel zodoende. Fris werd er aangevallen en een aantal keren haalden de buitenspelers ook de achterlijn, maar dan was de eindpass niet zorgvuldig of de uitstekende keeper van Nuenen greep in.

De twee grootste mogelijkheden waren voor Daniël Alexander die in de 15e minuut op de paal kopte en in de 26e minuut één op één met de keeper faalde en uit de rebound van deze kans zocht Ansu Camara het doel te hoog.

Rust 0-0.

Stormloop
Na rust met Brandon Fijneman voor Ansu Camara liep Unitas 10 minuten storm en het was een wonder dat Nuenen dit overleefde.

In minuut 50 soleerde Joey Lokasi richting doel en zag zijn inzet via de keeper overvliegen. In de 56e minuut was het dan eindelijk raak toen weer Joey Lokasi doorkwam en Daniël Alexander bediende. Hij kon eenvoudig afronden en de 0-1 stond op het scorebord.

Gemiste strafschop
Nuenen ging logischerwijs meer risico nemen en als Unitas wat zorgvuldiger met de kansen en mogelijkheden was omgegaan, had het zomaar 4-0 of 5-0 kunnen worden, maar het tegendeel gebeurde toen in het strafschopgebied Yevghenie Marcelli een bal wegkopte tegen de arm van Mo Kibrom en de scheidsrechter de bal op de stip moest leggen.

Heel vervelend voor Nuenen en heel fijn voor Unitas ging de penalty naast. Dit gebeurde in de 85e minuut en was dus een mazzeltje voor de roodbroeken.

Hierna gebeurde niet veel meer en gingen de punten zéér verdiend mee naar Gorinchem.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen De Baronie om half drie.

(verslag: GVV Unitas)