Well zakt naar laatste plaats door nederlaag bij concurrent

WELL • Well is door een nederlaag in het uitduel met Rhelico afgezakt naar de laatste plaats. De ploeg uit Rumpt was in eigen huis met 4-0 te sterk.

De wedstrijd op sportpark Boutenstein begon een uur later dan gepland. Scheidsrechter Arendonk had vanwege een afsluiting op de A2 besloten om de veerpont bij Brakel te nemen. Hij was echter niet de enige met dat lumineuze plan, wat een lange file tot gevolg had.

Toen de arbiter was gearriveerd trapten Rhelico en Well alsnog af voor een eerste helft waarin de bezoekers zich prima staande wisten te houden. Toch viel één minuut voor rust de 1-0. Een mentale tik, zag Well-trainer André van Vugt: "Door de situatie waarin we zitten, lopen we niet over van het zelfvertrouwen. En dan valt na veertig seconden in de tweede helft ook de 2-0 binnen. Dan gaan de koppies hangen en wordt Rhelico de bovenliggende partij. Maar dat was puur omdat we na die twee goals als een aangeslagen bokser in de touwen lagen."

Angel eruit
Volgende week wacht Well het thuisduel met Lekvogels. In die wedstrijd kan Van Vugt hoogstwaarschijnlijk niet beschikken over Jan Lindhout. De snelle aanvaller viel zaterdag uit met een hamstringblessure. "Daardoor was de angel in aanvallend opzicht er al snel voor een groot deel uit. Jammer, we moeten het denk ik wel twee of drie weken zonder hem stellen. Qua aantal is dat wel op te vangen, qua kwaliteit is het een ander verhaal."