• Sleeuwijk - Tricht (1-1).
• Sleeuwijk - Tricht (1-1). Foto: Bart Stoutjesdijk

Tricht redt punt in slotfase

TRICHT • Tricht kreeg zaterdag in de uitwedstrijd tegen de vooraf nog puntloze debutant Sleeuwijk de meeste kansen maar mocht na matig spel nog blij zijn dat na een 1-0 achterstand in de slotfase met 1-1 nog een punt kon worden gered. Komende zaterdag speelt Tricht thuis tegen Woudrichem, de nieuwe koploper in de tweede klasse.

Al vroeg had Tricht in Sleeuwijk de leiding kunnen nemen, maar Tim van Dijken schoot na inleidend werk van Marijn Bransen en Ramon van Soelen de bal naast. Behoudens één goede redding van Trichts keeper Lukas Grizell waren de meeste mogelijkheden voor rust voor de gasten. Ramon van Soelen kopte echter naast en na voorbereiding van Pepijn Lambregts miste Marijn Bransen twee kansen. Eerst redde de Brabantse keeper en daarna mikte Bransen te hoog. Na een actie van Arjan Hakkert miste de opgerukte Luuk Monker de laatste Trichtse kans voor de pauze.

Direct na de thee kwam Tricht tegen het compact voetballende Sleeuwijk zelfs met 1-0 achter. Luuk Monker kopte te zacht terug op zijn keeper en de spits van Sleeuwijk profiteerde dankbaar van die fout: 1-0. Op aangeven van Tim van Dijken miste Marijn Bransen een kans op de snelle gelijkmaker.

Beetje mazzel
In het daaropvolgende half uur voetbalde Tricht erg matig en moest keeper Lukas Grizell met twee knappe reddingen zelfs een grotere achterstand voorkomen. Met Robin de Raadt als verse kracht probeerde Tricht het tij nog ten goede te keren. Bij een kans voor Marijn Bransen redde Sleeuwijks keeper en na een pass van Arjan Hakkert faalde ook Luuk Monker in de afwerking.

Met een beetje mazzel kwam Tricht in de 87e minuut toch nog tot 1-1 langszij. Na een verre vrije trap van Tim van Dijken van de zijkant verdween de bal via een Brabantse verdediger en tenslotte via Luuk Monker alsnog in het Sleeuwijkse doel: 1-1.

Bijna had Tricht bij een riante kans voor Marijn Bransen vlak voor tijd zelfs nog gewonnen, maar hij verzuimde te scoren en probeerde in plaats daarvan een gedekte ploegmakker aan te spelen. Met een zege zou Tricht ook wel te royaal beloond zijn geweest voor matig en ditmaal onvoldoende efficiënt spel.

De goed leidende arbiter Eddy van Yren uit Zwijndrecht gaf twee gele kaarten aan Tricht (Gerjan van Haarlem en Robin de Raadt) en drie kaarten aan Sleeuwijk, dat met 1-1 het eerste competitiepunt pakte en zo de rode lantaarn aan GJS overdeed. Tricht staat met vier punten uit drie duels in de middenmoot.

• Sleeuwijk - Tricht (1-1).