• Ameide - De Alblas (2-1).
• Ameide - De Alblas (2-1). Foto: Gerco van Oort

De vonken vliegen er weer vanaf bij Ameide-De Alblas (2-1)

AMEIDE • Wedstrijden tussen Ameide en De Alblas zijn nooit 'standaard'. Ook zaterdag vonkte het weer behoorlijk tussen de regionale kemphanen. Met Ameide scoretechnisch als grote winnaar, getuige de o zo belangrijke 2-1 overwinning.

De thuisploeg won ook qua rode kaarten: Dennis Tamming en Sam Versluis werden allebei van het veld gestuurd, aan De Alblas-zijde diende Stefan Bakker in te rukken.

Snel veranderen
"Het feit dat ik twee spelers kwijt raak tempert mijn tevredenheid over de overwinning", reageerde Ameide-trainer Gert-Jan Westerhout. De rode kaart voor Dennis was volkomen terecht. Hij maakte een snoeiharde overtreding. Het rood van Sam Versluis was dom, omdat hij veel te stevig reageerde op tegenstander Stefan Bakker, die een natrappende beweging maakte en ook van het veld was gestuurd. Alles bij elkaar luidt mijn conclusie dat we dit seizoen te veel kaarten pakken. Dat moet snel veranderen."

Rommelig
De Alblas begon goed door op 0-1 te komen door een treffer van Laurens Barnhoorn, die dankbaar gebruik maakte van een mooie assist van ploeggenoot Natanja den Haan. Halverwege de tweede helft slaagde Dennis Tamming erin direct uit een hoekschop de fraaie 0-1 aan te tekenen. Nauwelijks vijf minuten later sloeg ook Jan Douwe Stigter toe namens Ameide: 2-1. De Alblas bleek daarna niet bij machte nog terug te komen in de -rommelige en stevige- wedstrijd.

• Ameide - De Alblas (2-1).