Tweede gele kaart Stefan van Osch breekpunt voor verliezend Well

WELL – Hekkensluiter Well was zaterdag in de race om een puntje over te houden aan het duel met Lekvogels. Tien minuten voor tijd was de 1-2 de definitieve streep door de rekening voor de ploeg van trainer André van Vugt.

Voor Well leek de wedstrijd binnen een kwartier al gelopen. Lekvogels was op een 0-1 voorsprong gekomen, waarna de spreekwoordelijke koppies gingen hangen. Dankzij de gelijkmaker van Dennis Bracht gingen beide ploegen alsnog met 1-1 de rust in.

In de tweede helft bleef Well strijden, maar ging het in de slotfase toch ten onder. Dat was vooral te wijten aan de tweede gele kaart van Stefan van Osch, een klein kwartier voor tijd, vond Van Vugt: "Daarna wordt het heel lastig. Amper vijf minuten later valt de 1-2. Dan is het simpel voor ons; over en uit. Het duurde bij ons even voordat de organisatie weer op orde was en zij speelden het goed uit. Eerlijk gezegd was het voor hen ook wel een verdiende overwinning, maar als wij met elf man hadden blijven staan, hadden we een puntje uit het vuur gesleept."

Desalniettemin was Van Vugt niet ontevreden over wat hij van zijn ploeg zag: "We hebben vandaag hard gewerkt. We kunnen het wel, maar we kunnen het niet altijd brengen. je ziet ook dat er een verschil is tussen Well-thuis en Well-uit. Thuis is er wel de beleving, de strijd, de agressiviteit. Het randje opzoeken. En er soms over gaan."

Volgende week wacht Well met Peursum een oude bekende. De Giessenburgers stellen met een tiende plaats tot dusver teleur, maar Well weet zich gewaarschuwd. Het laatste bezoek aan Peursum in competitieverband (op 26 mei 2018) leverde immers een 9-1 afstraffing op.