GJS blijft maar verliezen: 0-2 voor VVGZ

DALEM • Twee ploegen die vorig seizoen nog in de eerste klasse speelden, schotelden het publiek een zeer matige wedstrijd voor. De minst slechte club won uiteindelijk verdiend met 0-2.

VVGZ begon aanvallend, maar GJS gaf weinig weg. In de 17e minuut een gevaarlijk afstandsschot van Mike Zagwijn, dat schitterend uit het doel werd getikt door Bart van Schaften, die de geblesseerde Raymon de Haan verving. Vier minuten later tikte Koen Kuipers de bal langs Bart van Schaften, maar via de binnenkant van de paal kwam de bal weer in handen van Bart.

Even later kopte Mike Zagwijn de bal naast. GJS stelde daar weinig tegenover. Een minuut of vijf voor rust werd er hands gemaakt in het strafschopgebied van VVGZ (een speler hield zijn handen voor zijn gezicht) maar de goed leidende scheidsrechter Molenaar liet doorspelen. Rust dus 0-0.

Lat
Na rust een zelfde spelbeeld, hoewel GJS iets meer ten aanval trok. Tot twee keer toe kwam er een goede voorzet, eerst van Stef Kamp en kort daarna van Nordin el Hassani, maar beide keren kon Ruud Bos net niet goed bij de bal.

Beide teams hanteerden de lange bal en het leek er op dat wie de eerste goal maakte ook zou winnen. Dat was in dit geval VVGZ dat in de 62e minuut via een kopbal van Mourad Afras op 0-1 kwam. Kort daarna belandde een afstandsschot van Jermain Sewambar op de lat.

Op jacht
Even later wilde de overigens goed keepende Bart van Schaften uitlopend een bal wegtrappen, maar dat ging mis, maar ook VVGZ kon er niet van profiteren.

GJS ging op jacht naar de gelijkmaker en ging achterin één op één spelen. Het lukte echter niet en diep in de extra tijd werd het zelfs nog 0-2 toen Jaap Swank vallend de bal inkopte.

Er werd nog wel afgetrapt, maar direct daarna floot scheidsechter Molenaar af. Opnieuw een nederlaag dus voor GJS. Volgende week opnieuw een zeer zware uitwedstrijd, namelijk tegen koploper Woudrichem.