DSC is koppositie alweer kwijt

NIEUWKUIJK - DSC heeft in 3C één week mogen genieten van de koppositie. De ploeg van trainer Roland Timmermans had uit bij Nieuwkuijk het nakijken: 4-2 verlies.

"Het was een redelijk gelijkopgaand duel maar Nieuwkuijk was doeltreffender", keek Timmermans terug. Via Jordi de Wit nam zijn team wel de leiding maar zag voor rust de thuisclub nog langszij komen (1-1).

Na rust waren de rollen op dat vlak omgekeerd. Nieuwkuijk maakte 2-1 en Tim Coset loodste op zijn beurt DSC weer naar gelijke hoogte (2-2). Vervolgens werd het 3-2 en moest DSC wel risico's nemen die door de thuisclub gretig werden omarmd: 4-2.

"Ik denk dat de overwinning van Nieuwkuijk wel terecht is", legde Timmermans, die zijn ploeg nu op een gedeelde derde plaats terug ziet, zich neer bij de nederlaag.