Benschop in mineur

Benschop verloor het belangrijke duel tegen De Meern met 0-1. De Benschoppenaren blijven met vier punten uit zes duels in de gevarenzone.

De thuisclub begon goed. David Verweij testte het aluminium en ook zijn tweede poging kort daarna trof net geen doel. De Meern kwam onder de druk uit en kreeg eveneens mogelijkheden om te scoren. Het plan van Benschop was om na rust vol gas te geven, maar daar kwam niets van terecht.

Halverwege de tweede helft opende de Meern de score. De gastheer bracht Mats Bakker als extra spits in. Deze wissel leverde enkele kansen op. De beste was in blessuretijd van Kwame Ballo, maar hij schoot van dichtbij de bal tegen de keeper aan.

Zaterdag speelt Benschop in het nabijgelegen IJsselstein tegen IJFC. Om vast warm te draaien wordt de reis per fiets afgelegd.