Haaften krijgt veel te veel doelpunten tegen

LAGE ZWALUWE – Haaften krijgt dit seizoen veel te veel doelpunten tegen. Ook bij Zwaluwe was het weer raak: 7-2. Met slechts één punt en 26 tegentreffers is de situatie in Haaften niet bepaald rooskleurig.

"Deze nederlaag is ook weer veel groter dan moet", vond trainer Bart Fransen. "Maar we staan na een halfuur met tien man en dan houd je het op een gegeven moment niet meer tegen."

Een vroege voorsprong dankzij een doelpunt van Danny Verwolf kon Haaften niet direct het gewenste steuntje in de rug geven. Zwaluwe kam op 3-1 voordat Thijmen Gerringa de 3-2 scoorde. Kevin Snoek veroorzaakte daarna een strafschop waarbij hij met rood werd weg gestuurd. Haaften-doelman Wesley van Eck pakte de penalty, maar het bleek uitstel van executie. Na de 4-2 vlak voor rust kwam Haaften niet meer in de buurt van een goed resultaat.