Sliedrecht loopt in tweede helft over GRC 14 heen

SLIEDRECHT • In een tamelijk éénzijdige voetbalwedstrijd heeft Sliedrecht slechts één helft moeite gehad om de versterkte verdediging van GRC 14 te ontrafelen. Na een 0-0 ruststand liep het team van trainer/coach Dennis v.d. Steen soepel naar een 5-0 overwinning.

Vanaf het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Spaans had Sliedrecht het initiatief tegen het sterk verdedigende GRC'14 uit Giessen/Rijswijk. Aanval na aanval golfde op het doel van de enigszins onzekere doelman Pieter Muilwijk, maar een muur van verdedigers voorkwam dat Sliedrecht dit overwicht in doelpunten kon uitdrukken. Slechts een schot van Anthony Fortes Furtado dat net over ging en een nipt gemiste bal van Dennis Verhoef waren de gevaarlijkste momenten.

Extra aanvaller
Na de kantwissel eenzelfde spelbeeld, met dien verstande dat met een extra aanvaller, Quincy Bartens was vlak voor rust ingevallen voor verdediger Yassine Belghar, de druk alleen nog maar werd opgevoerd. Dit hielden de gasten niet vol, want Anthony Fortes Furtado krulde al snel de bal vanaf de vleugel in de verre hoek (1-0).

GRC 14 gokte op de snelle Ousmane Traore, die na de pauze zijn opwachting maakte. Met lange ballen werd getracht deze spits te bereiken, maar de 3-mans verdediging van Sliedrecht speelde zeer zeker.

Ban was gebroken
Een spervuur van corners halverwege de tweede helft was de inleiding tot meer doelpunten van Sliedrecht. Eerst kopte Dennis Verhoef uit een corner 2-0 binnen en Chris Boom herhaalde dit kunstje enkele minuten later. De ban was gebroken en Quincy Bartens deed ook nog een duit in het zakje. Met twee doelpunten binnen vijf minuten bepaalde hij de eindstand op 5-0. Een overwinning, die in de beginfase met moeite gestalte kreeg, maar daarna dik verdiend werd binnengehaald.

Zaterdag 9 november 2019 speelt Sliedrecht opnieuw thuis. Dan is S.V.L. uit Langbroek de tegenstander, aanvang 14.30 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)