Gehavend Tricht weer onderuit

TRICHT • Gehavend door veel invallers leed Tricht zaterdag in Dordrecht de vierde nederlaag op rij.

Na een vroege voorsprong door een goal van Tim van Dijken en een snelle Dordtse gelijkmaker hield Tricht nog erg lang kranig stand, maar in de slotfase greep een sterker EBOH toch nog door twee doelpunten met 3-1 de volle winst. Met nog vijf andere clubs blijft Tricht zo duidelijk in de gevarenzone van de tweede klasse.

Bij Tricht was de vaste keeper Lukas Grizell niet fit en daarom stond routinier Rian Drost op doel. De broers Pepijn en Ruben Lambregts waren een weekend weg en ook Ramon van Soelen vanwege ziekte en Rani Abouna wegens een schouderblessure ontbraken. Met dit flink gehavende team speelde Tricht toch een verdienstelijke en gedisciplineerde wedstrijd. Na tien minuten nam Tricht zelfs de leiding. Arjan Hakkert lanceerde Tim van Dijken, die de bal knap in de verste hoek schoot: 0-1. Al vijf minuten later kwam EBOH echter al tot 1-1 langszij omdat de Dordtse spits zich vrij draaide en de bal in de bovenhoek mikte. EBOH was sterker maar Tricht stond de thuisclub weinig kansen meer toe. Bij een mooie vrije trap van Tim van Dijken in de bovenhoek moest de keeper van EBOH zelfs nog goed redden.

Compact
Met compact spel hield Tricht na de thee het veel sterkere EBOH manmoedig nog lang van een voorsprong af. Keeper Rian Drost verrichtte een kwartier na rust een puike redding. De enige Trichtse kans in de tweede helft ontstond uit een pass van Arjan Hakkert doch het goede schot van Marijn Bransen werd door de doelman van EBOH gekeerd. Pal hierna moest Gerjan van Haarlem een kwartier voor tijd geblesseerd door Mick de Ruiter worden vervangen. In de 78e minuut bezweek Tricht toch onder de continue Dordtse druk. Na een inworp won de spits van EBOH eerst een duel van Luuk Monker en daarna ook van Twan van Toorn en scoorde de 2-1. Met aanvaller Leonardo Aguiar als tweede verse kracht kwam Tricht in de slotfase niet meer aan de gelijkmaker toe. Vlak voor tijd mocht de spits van EBOH tussen drie Trichtse verdedigers in ook nog de 3-1 binnenkoppen. De goed leidende arbiter uit Zeeuws Vlaanderen had in Dordrecht geen kaarten nodig. Voor Tricht wordt de thuismatch tegen hekkensluiter GJS, dat zaterdag thuis de eerste zege en punten pakte, nu komende zaterdag erg belangrijk in de ongetwijfeld felle en lange strijd voor handhaving in de tweede klasse.