GJS eindelijk van de nul af

DALEM • Op een winderig Sportpark Dalem werd het harde werken eindelijk een keer beloond. GJS stapte met een 3-1 winst van het veld af.

De beginfase was voor beide ploegen aftasten, waarbij GJS net iets gevaarlijker was dan tegenstander Drechtstreek. Halverwege de eerste helft kwam keeper Joris Moesman (te) ver uit zijn doel om Nordin el Hassani af te stoppen. Zijn mislukte actie bracht de bal voor de voeten van Ruud Bos. Die wist met dit buitenkansje wel raad en schoot de bal van een meter of 35 beheerst in het lege doel, 1-0.

Een iets aanvallender GJS kreeg in het resterende deel van de eerste helft nog één grote kans. Ruud Bos schoot de bal vanaf links hard voor het doel langs, maar geen enkele GJS-er kreeg z'n voet tegen de bal. Ruststand 1-0.

Curieus
De tweede helft was min of meer een kopie van de eerste helft. GJS zocht de aanval en een onmachtig Drechtstreek om daar echt iets tegenover te stellen. De vandaag sterke aanvaller Nordin el Hassani maakte, nadat een dergelijk schot eerder wel was gestopt, er fraai 2-0 van.

De derde goal van GJS was curieus. Drechtsreek nam halverwege de helft van GJS een vrije bal, maar de medespeler lette niet op. Nadat van beide kanten werd geroepen dat de bal was genomen, was Rob van den Boom er als de kippen bij. Samen met nog vier GJS-ers, achterna gezeten door twee Drechtstreek-verdedigers ging hij op doelman Moesman af. Het was uiteindelijk opnieuw Nordin die het beslissende tikte gaf, 3-0.

Opportunistisch
Drechtstreek ging vanaf dat moment opportunistisch spelen en posteerde de stevige centrale verdediger in de spits. Een overtreding op hem in het 16-metergebied leidde tot een strafschop. Die werd door Mark Kunst onberispelijk ingeschoten, 3-1.

Door de linies goed gesloten te houden, gaf GJS voor het eerst dit seizoen in de laatste 10 minuten geen kans meer weg. Na zo'n 93 minuten hield de goed leidende heer Ngoumout het voor gezien. Eindstand 3-1.

Volgende week de inhaalwedstrijd uit tegen Tricht. Het weekend daarna opnieuw een uitwedstrijd, dan de derby tegen ASV Arkel.

(verslag: GJS)

Rick den Besten

Hoofdredacteur Het Kontakt Edities en (sport)redacteur/fotograaf Het Kontakt Alblasserwaard en Regio-Voetbal.