Belangrijke zege Heukelum op Sleeuwijk

HEUKELUM • Tegen concurrent Sleeuwijk boekte Heukelum zijn tweede zege van het seizoen. In een wedstrijd die nu al als degradatiekraker aangemerkt kon worden, werd het 3-1.

En daarmee was trainer Jerome Ceton uiteraard blij. "We hebben als team gespeeld en met z'n allen geknokt voor een goed resultaat. En dan hebben we de spelers met de kwaliteit om het verschil te maken en dat deden ze vandaag ook."

Voor rust was Heukelum de betere ploeg. De spelers die er lange tijd met blessures uitlagen namen het openingsdoelpunt voor hun rekening. Sil van Putten bediende Tim Schwebke met een steekpass. De spits kreeg de bal niet lekker mee, waardoor Sleeuwijk-verdediger Benjamin de Gans de kans kreeg om op te ruimen. Hij schoot echter tegen Schwebke op, waarna de bal over doelman Corné Dekker in het doel verdween.

Prachtige goal
Heukelum bleef de betere ploeg en de 2-0 tien minuten voor rust was prachtig. Benjamin Meijdam bediende Rick van Loo die vrij voor Dekker koel bleef en mooi afrondde.

Na rust was het voetballend minder bij Heukelum, maar Van Loo maakte na een kwartier uit een vrije trap wel de 3-0. "Dat was wel een tik", vond middenvelder Lars van Honk, die als controleur een prima wedstrijd speelde. "Ja, het ging lekker. Maar het scheelt ook wel dat Sil van Putten naast me stond vandaag. Daar kan ik me wel voor opofferen."

Inhaalrace
Na die 3-0 drong Sleeuwijk wel aan, maar het kwam niet verder dan de 3-1 uit een strafschop van Jeffrey Molhoek. Met de tweede helft kon Sleeuwijk-trainer Pieter Tuns wel leven. "Voor rust speelden we timide, dat was er na rust vanaf. Het is nog vroeg in het seizoen, maar we staat er niet jofel voor. We moeten hopen dat we snel weer compleet zijn en de inhaalrace kunnen inzetten. Dat zal moeten."