Herovina niet langs tien man van Kerkwijk

HERWIJNEN – Herovina-trainer Glenn Calor kon niet ontevreden zijn over het spel van zijn ploeg in de wedstrijd tegen Kerwijk. "Dit was onze beste wedstrijd van het seizoen. Ik kan mijn spelers niks verwijten", was de conclusie van Calor na het 2-2 gelijkspel tegen een tegenstander die ruim een helft met tien man speelde.

Calor had vooraf voorzichtig wel op meer gehoopt dan dat ene schamele puntje. "Maar we wisten al wel van vorig seizoen dat Kerkwijk een lastig ploegje kan zijn en dat bleek vandaag ook."

Rode kaart
Herovina nam via Coen de Ridder wel al vroeg de leiding, maar Kerkwijk maakte ook weer de 1-1. Nog voor rust werd een spelers van de gasten weg gestuurd, maar ook tegen tien man kon Herovina het niet bolwerken. Pas een kwartier voor tijd viel via Jesse van Vliet de 2-1.

"Dat was op zich goed, maar dat moet je dan wel over de streep trekken", zei Calor. Dat lukte Herovina niet. In de slotfase ging de bal op de stip en maakte Kerkwijk nog de gelijkmaker.