Feestje Dussense Boys met 1-2 bij Waspik

Dussense Boys kon zondag een feestje vieren. De Dussenaren leverden een sterke prestatie door met 1-2 te winnen van hoogvlieger Waspik.

De 52 jaar geworden trainer Eric van Genderen kon zich daarmee geen beter cadeau wensen. "Mooier kan je je verjaardag niet vieren", aldus de trainer, die zich wel had verplicht 60 euro in de gezamenlijke pot te doen.

In de wedstrijd werd de dadendrang van de Dussenaren eerst nog twee keer gestuit. Beide keren kwam de bal op de lat.

Nadat Waspik vanwege een rode kaart met tien man kwam te staan, sloeg Dussense Boys drie minuten voor rust wel toe na een rush van André Segeren en de 0-1. Het gaf een lekker gevoel om de rust in te gaan.

Na de rust kreeg Lars Branderhorst de kans de score te verdubbelen, maar dat feest ging niet door. Na een goed uitgevoerde aanval lukte het Joeri van Heel wel om de 0-2 aan te tekenen. Vervolgens kwam Waspik terug tot 1-2 en was het nog even billen knijpen.

De Dussenaren liet de belangrijke driepunter echter niet meer glippen. Op de ranglijst maakte Dussense Boys een sprong naar plaats tien.