Uitgerekend Raily Ignacio doet Kozakken Boys pijn

AMSTERDAM • Kozakken Boys kwam zaterdag tekort tegen AFC. Het werd 2-0 in Amsterdam.

Voor de rust bracht oud-Kozak Raily Ignacio de 2-0 op het bord voor AFC. Na de rust ging Kozakken Boys nog wel in de achtervolging, maar de scherpte in de afronding ontbrak. Een uithaal van Leon Bot verdween over het Amsterdamse doel evenals een kopbal van Bot en ook Don Bolsius en Kay Tejan kwamen niet tot scoren.

Het verschil was dat AFC wel scherp was in de afronding en Kozakken Boys niet, moest trainer Rick Adjei stellen. "We kregen in het begin van de wedstrijd twee hele goede mogelijkheden, maar kwamen net tekort om af te ronden. Door twee slappe momenten in de verdediging kwamen we vervolgens met 2-0 achter. Ook na de rust vergaten we de mogelijkheden te benutten."

"Er zat gewoon meer in, maar AFC benutte de mogelijkheden wel en wij niet. Dat is ook een kwaliteit. Wij zijn een ploeg in opbouw en je speelt wel tegen de kampioen van afgelopen seizoen. We hebben wel goede dingen laten zien, maar AFC was resoluter in de afronding van de kansen. Dat is het verhaal."