Nivo Sparta ‘aan persoonlijke fouten ten onder’

ZALTBOMMEL – Nivo Sparta eindigde zaterdag met een 2-3 thuisnederlaag tegen LRC het succesjaar 2019 in mineur. Trainer Theo de Boon zag de Leerdammers dankbaar gebruik maken van de fouten bij zijn ploeg.

Nivo Sparta begon op het eigen sportpark De Watertoren dreigend, kreeg ook kansen, maar kwam op het half uur na een fout van doelman Rob Goesten toch op een 0-1 achterstand. Diezelfde Goesten ging ook bij de 0-2 niet vrijuit, een kleine tien minuten in de tweede helft. Twintig minuten voor tijd gooide LRC uit een counter de wedstrijd in het slot. Frenk Schaap deed met twee goals – waaronder één fraaie stift – nog wel wat terug, maar de 3-3 bleef uit.

Voor De Boon was het duidelijk waar het zaterdagmiddag fout ging: "Het was eigenlijk een heel gelijkwaardige wedstrijd, alleen gaan wij ten onder aan persoonlijke fouten, twee 'ketsers' van de keeper. Dat is het verhaal van vandaag. Maar ik neem Rob niks kwalijk. Die jongen is twintig jaar en fouten maken is menselijk. Dat hoort bij het voetbal."

Vertrouwen in handhaving
Door de nederlaag gaat Nivo Sparta de winterstop in als nummer twaalf van de eerste klasse C. Desalniettemin heeft De Boon vertrouwen in handhaving: "Door blessureleed hebben we in de eerste zes, zeven wedstrijden heel veel punten verspeeld, daar hebben we lang tegenaan gehikt. Maar nu staat er echt een eersteklasse-waardig team. Het verschil vanaf de nummer vijf tot en met de nummer twaalf is in de eerste klasse minimaal, dus wedstrijden worden bepaald op details. Dat we de wedstrijd van vandaag verliezen dat kan gebeuren, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we na de winterstop gewoon weer gaan knallen en genoeg punten gaan halen om bij de onderste drie weg te blijven."