• SV Meerkerk - Streefkerk (2-2).
• SV Meerkerk - Streefkerk (2-2). Foto: Cora Stout

Streefkerk knijpt in haar handen tegen SV Meerkerk

MEERKERK • Op het eigen sportpark De Burcht nam SV Meerkerk een vroege 2-0 voorsprong. Maar Streefkerk rechtte de rug en sleepte alsnog een puntje uit het vuur.

SV Meerkerk-trainer Gerrie Schaap vond de uitslag enigszins teleurstellend. "Jammer, want tegen de nummer 4 van de ranglijst openden we sterk. Zonde dat hun aansluittreffer te snel viel. Als we de ruime voorsprong, door goals van David Versluis en Daan van der Leun, tot de rust hadden kunnen vasthouden, dan hadden we de wedstrijd misschien wel kunnen uitspelen tot 3-0 of 4-0. We gaven teveel ruimte weg op het middenveld en lieten Streefkerk terugkomen in de wedstrijd. Maar ten opzichte van vorige week heb ik een ander Meerkerk gezien. Er werd met durf en strijd gespeeld. En daar moeten we naartoe, dan gaan we nog mooie dingen beleven."

Anders neergezet
Zoals Schaap aangaf, scoorde Streefkerk snel de aansluittreffer. Uit een mooi afstandsschot van Swen Slob. "We kwamen beter in de wedstrijd en zeker toen ik in de rust het elftal anders heb neergezet", analyseerde Streefkerk-trainer Raymond Sponselee. Hij zag halverwege de tweede helft Olaf Wols de 2-2 maken.

"Ik ben blij met een punt, want de vorm was er vandaag nog niet. Ongetwijfeld door het gemis van de basisspelers Glenn Ansink en Bert Buizert. Volgende week komt Hardinxveld op bezoek, wel een ploeg in vorm."