• SV Lopik - De Alblas (2-1).
• SV Lopik - De Alblas (2-1). Foto: John Wijntjes

SV Lopik verzuimt De Alblas over de knie te leggen

LOPIK - SV Lopik won 'slechts' met 2-1 van het stug verdedigende De Alblas, dat pas in blessuretijd de eer redde.

De thuisclub startte voortvarend. Reda Reddam schoot in de eerste minuut de bal uit een vrije trap stijf in de kruising. Het publiek ging er goed voor zitten en verwachtte een grote uitslag. ,,Ik ging er al vanuit, dat deze wedstrijd mij een kratje bier zou gaan kosten," vertelde Lopik-trainer Bertus van Schaik lachend. ,,Bij een zege met vier goals verschil trakteer ik." Van Schaik kon de hand op de knip houden, want door het lage tempo kon De Alblas gemakkelijk stand houden.

Counter
,,We lieten ons regelmatig inzakken, omdat ik weet dat Lopik over een uitstekend elftal met snelle jongens voorin beschikt," merkte De Alblas-coach John den Dunnen na afloop op. ,,Ze rouleren veel. Ik gokte met mijn ploeg op de counter." In de snelle rechtsbuiten Ton van Reeuwijk had De Alblas zo'n speler, die een paar keer gevaarlijk werd.

Rode kaart
In de tweede helft verzuimde de thuisclub de marge te vergroten. Ardy de With verscheen alleen voor de Alblasserdamse doelman en ook in een vier-tegen-twee situatie kon niet gescoord worden. De Alblas hanteerde zonder succes de lange bal. In de slotfase stopte de sluitpost van de gasten buiten zijn strafschopgebeid Lopikenaar Jordy Keja onreglementair af. Hij moest met rood naar de kant. Jochem de Jong schoot de bal uit de toegekende vrije trap snoeihard tegen de touwen.

In blessuretijd mochten de bezoekers nog doeltreffend aanleggen vanaf elf meter.