• Altena - Tricht (2-1).
• Altena - Tricht (2-1). Foto: Rinus van Noorloos

Tricht blijft onderaan na laat 2-1 verlies

TRICHT – Tricht blijft hekkensluiter in de tweede klasse. Zaterdag had Tricht in Nieuwendijk tegen het veel hoger gerangschikte Altena vijf kwartier lang een numerieke meerderheid maar diep in de extra tijd werd toch met 2-1 verloren. Komende zaterdag is thuis tegen Heukelum een zege nu broodnodig.

Zonder de aan zijn enkel geblesseerde topscorer Marijn Bransen kende Tricht tegen Altena een moeilijk begin. De ommekeer in de wedstrijd kwam na circa een kwartier.

Rode kaart
Altena-keeper Rob de Groot kreeg de rode kaart toen hij buiten zijn strafschopgebied hands maakte om te voorkomen dat Pepijn Lambregts met een boogbal een pass van Arjan Hakkert voor Tricht zou afronden. De goede arbiter Fransisco Alvarez uit Zwijndrecht stuurde doelman De Groot uit het veld. Rico Limburg werd zijn vervanger maar Altena moest wel met tien man verder door een aanvaller voor hem te wisselen.

Die numerieke meerderheid speelde Tricht echter niet zo goed uit. Bij een vrije trap van Tim van Dijken in de kruising redde keeper Limburg knap. Vijf minuten voor rust deed hij dat weer toen Ramon van Soelen verzuimde om vrij voor hem een voorzet van Tim van Dijken af te ronden.

Met enkele verschuivingen in de ploeg probeerde trainer Marcel van Steenis de offensieve kracht van Tricht na de thee te vergroten. Een kwartier na de pauze werd de al met geel bestrafte Harm van Brenk vervangen door Mehdi Hoummani die vanwege ziekte niet in de basiself kon starten.

Misverstand
Twee minuten later nam het tiental van Altena na een misverstand in Trichts defensie tussen libero Rani Abouna en keeper Lukas Grizell echter zelfs met 1-0 de leiding. Patrick Zwart maakte dat doelpunt: 1-0.

Verwoed probeerde Tricht daarna langszij te komen. Bij een schot van captain Arjan Hakkert in de verre hoek redde de Brabantse doelman Rico Limburg weer prima. Met Joran Smit als tweede verse kracht in plaats van een verdediger zette Tricht nog eens aan in de jacht op de gelijkmaker. In de 84e minuut was het eindelijk zover. Uit een voorzet van Arjan Hakkert vanaf de zijkant kopte invaller Mehdi Hoummani de bal mooi diagonaal in het doel: 1-1.

Ook tien man en verlies
Beide teams streden daarna voor de winst. In een persoonlijk duel met Johnny Schouten liep Trichts verdediger Rani Abouna in de slotfase zijn tweede gele kaart op. Dus moest ook Abouna uit het veld en stond Tricht nu eveneens met tien man. Daarmee werd het ineens alle hens aan dek voor de toch al kwetsbare Trichtse verdediging. De organisatie in de jonge Trichtse defensie ontbrak bij een voorzet vanaf rechts. Ruben Lambregts stond ineens tegenover twee man en Patrick Zwart profiteerde daarvan in de 94e minuut door met 2-1 zijn tweede goal van de kille middag te produceren.

Altena bleef zo na nu vijf duels met de maximale buit koploper in de tweede periode maar voor hekkensluiter Tricht was het zo laat in de spannende wedstrijd weer een flinke domper.

• Altena - Tricht (2-1).