• Unitas - Kerkwijk (2-1).
• Unitas - Kerkwijk (2-1). Foto: Theo Bos

Verliezend Kerkwijk zakt af naar voorlaatste plaats

KERKWIJK – De herstart van de competitie is voor Kerkwijk op zijn zachtst gezegd 'moeizaam' te noemen. Vorige week bleef het slechts bij een punt en zaterdag op bezoek bij Unitas bleef een resultaat helemaal uit: 2-1.

Een doelpunt in de laatste minuut deed Kerkwijk de das om, nadat het in de eerste helft op een 1-0 achterstand was gekomen, waarna Aart de Jong na rust voor de gelijkmaker zorgde. Toch leverde dat geen punten op tegen een onverwacht verdedigend Unitas, vond Kerkwijk-trainer Nabil Bouchlal: "Wij kregen een Unitas tegenover ons op een manier die ik niet had zien aankomen. Verdedigend ingesteld, met drie centrale verdedigers en puur voetballend vanuit de reactie. Daardoor hebben wij in de grootste gedeelten van de wedstrijd het spel moeten maken. We hadden veel balbezit, maar konden daar te weinig uit creëren. Dat was ook in de tweede helft het geval. Een gelijkspel was volgens mij wel het maximaal haalbare, maar in de laatste minuut valt-ie alsnog bij ons binnen. We waren gewoon niet goed genoeg. We kunnen na de winterstop nog niet de kwaliteit brengen die erin zit. Dat heeft met vertrouwen te maken, door de tikken die we mentaal gezien hebben gekregen."

Vrije val
Volgende week wacht Kerkwijk een nieuwe kans op de eerste zege van 2020. Dan ontvangt het namelijk Beesd, nota bene de ploeg waartegen Kerkwijk zijn meest recente overwinning boekte. Op 26 oktober werd het 1-3 op bezoek in Beesd. Sindsdien beleefde Kerkwijk een vrije val, waardoor ze nu de voorlaatste plaats bezetten.

Bouchlal hoopt op een snelle ommekeer: "In deze fases moet je keihard met elkaar werken om het om te draaien. We hebben een overwinning nodig. En ik weet het, dat is echt een cliché, maar het is wel waar."

• Unitas - Kerkwijk (2-1).